En bra dag

Dagen startade lugnt. Katten och jag åt frukost hemma, kattvakten kom indimpande helt oväntat men det gjorde att jag kunde överräcka en present som jag köpte förra gången de var kattvakt som jag inte hade haft möjlighet att ge tidigare.

Väl i Stockholm var jag på en konferens om kvinnligt ledarskap. Mycket intressant. Speciellt föredraget som Shori Zand, vd för Avesina, gav väldigt mycket. En kvinna, invandrad från Iran, beskrev sin resa fån springvikarie på US i Linköping till egen företagare och entreprenör med visioner. En barnmorska som gått från 2 anställda till 1200 anställda på mindre än tio år! Den blivande finansministerns Magdalena Anderesson var oxå där men hon var inte alls lika inspirerande.

På fredag är det akademisk högtid med fin middag, så eftermiddagen ägnades åt shopping. Man måste vara rätt klädd på så fina middagar. Här en bild på kronan på verket.

20140521-211127-76287015.jpg

Väl tillbaka på hotellet ser jag att Aftonbladet har en EUdebatt i lobbyn med Peter Eriksson bl.a. En bra debatt som Peter avslutade med att säga att det behövs inte fler rasister i EU, det finns redan tillräckligt många.

wpid-20140521_194129.jpg

 

wpid-20140521_203111.jpg

wpid-20140521_203252.jpg

wpid-20140521_202950.jpg

Martin Stenmark spelar sin låt från melodifestivalen som avslutning på debatten.

 

Nu har jag precis sett Isabella Lövin på tv oxå, mycket EU ikväll.

Detta inlägg publicerades i EU och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar