feministkampanjen

1 200 000 såg vår feministkampanj på Facebook, twitter och Instagram.

I samband med internationella kvinnodagen genomförde Miljöpartiet en kampanj i sociala medier. Det blev rekord. 300 000 såg bilden om partiordföranden bara första timmarna och 1 200 000 såg något inslag i kampanjen. 80% av dem var kvinnor.

Snart lägger vi ett feministiskt valprogram för hälso- och sjukvården. Det får vara slut på missgynnandet av kvinnor i samhället. Antagligen kommer några män att känna sig missgynnade av detta men jag vet att de flesta av männen också vill att samhället ska vara jämställt. Alla gynnas i längden av ett jämställt samhälle. Därför måste vi sluta missgynna kvinnor i de politiska besluten.

Annonser
Det här inlägget postades i Feminism och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s