fp och grön rehab

Ibland blir jag väldigt trött på politik, eller iallafall folkpartistisk politik.

Jag har under en längre tid kämpat för att få in mer grön rehab i landstinget. Jag har vid flera tillfällen debatterat detta med Pierre Edström, FP. I flera debattartiklar i Barometern och i talarstolen på fullmäktige och styrelsen har Pierre försökt göra sig själv till grön rehabs största försvarare och dessutom försökt utmåla mig som bromskloss.

Detta trots att jag drivit på för att först få projekt med grön rehab och när projektet gick ut sett till att det finns Nyckelkurser med grön rehab inom landstinget. Dessutom har jag drivit på för att Samordningsförbundet, där Pierre är ordförande, ska få nya direktiv så att det går att driva verksamhet längre än tre år i projektform.

Idag hade vi möte med alla ägare i Samordningsförbundet för att göra den här förändringen så att det genom Samordningsförbundet ska kunna gå att implementera grön rehab mer permanent.

Gissa vad som då händer? Jo då går Pierre i baklås och blir den bromskloss han försökt anklaga mig för att vara! Ska vi fortsätta med grön rehab så ska ny projektansökan fram!

Ja varför göra det enkelt och stå för det man har sagt att man driver när man kan göra det svårt och svika sina löften?

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till fp och grön rehab

  1. greenjessica skriver:

    Oj nu blev tydligen Pierre upprörd och skrev ett blogginlägg om mig http://pierreedstrom.blogspot.se/2014/03/ta-ansvar-for-dina-beslut-rydell.html

    Vet inte riktigt vad han yrar om men det är inte tack vare honom som vi ändå har en kurs i grön rehab för utmattningsdeprimerade. Och det är inte tack vare honom som det pågår ett förbrilt arbete med att möjliggöra fortsatt grön rehab genom samordningsförbundet. Det går bra att sitta på styrelsen och anklaga mig för att göra för lite men att ta eget ansvar, där han har möjlighet, det är tydligen svårare.

Kommentera

