Feminismen hetare än på länge

Idag hade Feministiskt initiativ (FI) informationsmöte på Kallskänken. Dom satsar på EU, riksdag och landstinget.

Jag välkomnar deras satsning. Det behövs nog ett parti som har jämställdheten som sitt huvudmål. Erkänner villig att FI är mitt andrahandsalternativ. Skulle jag av nån outgrundlig anledning inte kunna rösta MP skulle jag lägga rösten på FI istället.

Jag hoppas att miljö och jämställdhet blir två av de viktigaste frågorna i supervalårets val. Båda två frågor som är avgörande för vilken framtid vi ska ha och hur stora möjligheter våra barn ska ha till bra liv med lika möjligheter.

Det här inlägget postades i Feminism och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

