Kandiderar

Jag kandiderar igen!

Snart ska Miljöpartiet i Kalmar län ha medlemsomröstning om hur våra valsedlar ska se ut.
Det provval som gjordes under sommaren/hösten måste av olika skäl göras om.
Kanske lika bra det. Provvalsreglerna var krångliga och medlemmarna hade inte fullt förstått tågordningen i provvalet och var inte nöjda med resultatet.
Så. Gör om och gör rätt!

Jag har en tid övervägt om jag ska ställa upp som kandidat till landstingsrådsplatsen igen.
Det har på många sätt varit en tung period för mig det senaste halvåret, och jag har vacklat och frågar mig om det är värt detta under stundom höga pris.

Men nu hoppas och tror jag att kulmen är nådd! Vi har vårt rikskansli inkopplat för att få ordning på partiet och politiken och det känns åter ljusare! Den nya medlemsomröstningen kan vara starten på något riktigt bra!

Därför har jag bestämt mig för att kandidera för lanstingsrådsposten för ytterligare en period.
Miljöpartiet har satt stora gröna avtryck inom landstingspolitiken, men ännu finns det mer att göra.
Jag känner att jag har kraften och kunskapen att fortsätta detta arbete!

Samtidigt vill jag tacka alla er som sagt till mig att inte ge upp och som stöttat mig när det kännts som tyngst – ni har gjort det lättare att fatta mitt beslut!

Det här inlägget postades i Partiet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

