Pride

I Stockholm på går Pridefestivalen för fullt men i Kalmar ser man inte så mycket av den. Igår såg jag i och för sig regnbågen efter allt regnande men det känns inte riktigt som samma sak….

Jag vill iallafall passa på att slå ett slag för hbtq-personers rätt att leva sitt liv som dom vill. Alla människor har samma värde och måste även ha lika rättigheter oavsett vem hen blir förälskad i. Att säga att man är för lika rätt och samtidigt vara emot till exempel samkönade äktenskap det går inte ihop. Då är man inte för lika rättigheter.

Ni som läser min blogg vet att jag brukar ha många feministiska inlägg, jag blir heligt förbannad av alla sexister och kvinnoförtryckare som finns där ute, mitt i bland oss. Men jag tror att om bara vi människor slutade vara så himla könsfixerade och istället koncentrerade oss på att vara intresserade av människor så skulle mycket vara vunnet.

Både för hbtq-personer och för kvinnor runt om i världen.

Det här inlägget postades i Rikspolitik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

