privatläkarföreningen

Imorgon är det ännu en vanlig dag på jobbet i landstingsvärlden.

Jag är inbjuden för att träffa privatläkarna, det ska bli väldigt trevligt. Det är inte så ofta jag träffar dem som grupp även om jag har varit på verksamhetsbesök hos flera av dem på deras hälsocentraler.

Antar att samtalen kommer att handla mycket om hälsoval och deras uppdrag. Förväntar mig spännande diskussioner.

Jag tänkte passa på och fråga om de har några tankar om hur vi tillsammans skapar möjlighet för att få en bra läkartillgång för dem som bor i glesbygd. Det är ju ett problem som vi, precis som resten av landet, brottas med. Vad behövs för att det ska bli intressant att etablera sig på glesbygden?

Med vårdvalsreformen skulle det bli så mycket bättre, det skulle bli fler läkare och bättre tillgänglighet till primärvården. Men detta har inte hänt på landet, inte än iallafall. Vad jag vet så har det inte blivit någon större skillnad för dem som bor på landet gällande antalet läkare.

Jag åker dit och är öppen för förslag 😉

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

