vattendagbok del 2

Det går ganska bra att spara vatten. På jobbet blev det en kopp te, ca 2,5 dl.

Men när jag kom hem blev det värre. Det sved i hjärtat när jag var tvungen att använda 2 liter för att koka makaroner. Sparade dock vattnet sedan till att ha för eventuell disk. Dessutom drack jag och barnen och vår matgäst vatten till maten. Det kändes riktigt lyxigt. Alla hade koll på dunken och kände liksom ansvar för att den inte skulle tömmas.

Sen har jag även drukit lite te under kvällen. Dessutom har jag lite vatten i diskhon, för disk, lite i vattenkokaren, som blivit över, och en lite kanna i kylen, för den som blir törstig.

Nu är det ca 6 liter kvar och klockan är snart tio. Det är tretton timmar kvar av utmaningen och jag planerar sova ca åtta av dom så det känns som det ska kunna gå.

Det här inlägget postades i Miljö och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

