human flyktingpolitik

Intressant att läsa ledaren i Barometern om vår uppgörelse med (M) om migrationspolitiken. Ledarskribenten gör en totalt motsatt tolkning av verkligheten än till exempel DN. En märkligt konservativ hållning kan jag tycka, men vad är att vänta av den ultra konservative ledaren på Barometern?

I sak är jag ändå stolt över de delarna som vi lyckats driva mot en mer human och gränslös migrationspolitik. Jag tänker framförallt på anhöriginvandring och arbetskraftinvandring.

Och jag är inte nöjd med är regeringen inte verkar vara intresserad av är ändra praxisen av vad som anses som särskilt ömmande skäl. Och jag är väldigt upprörd över REVA! Om ni inte förstår den upprördheten läs gärna artiklarna om Timbuktu och Beatrice Ask så tror jag nog ni förstår.

Min syn på saken är den att vår uppgörelse med regeringen har lett till förbättringar som varit väldigt viktiga, inte minst för ensklida individer. Och jag tycker att vi måste fortsätta att förhindra försämringar i migrationspolitiken, för det är ju det politiska klimatet som vi befinner oss i. Så länge vi lyckas driva igenom förbättringar för de människor som kommer hit så tycker jag uppgörelsen har ett egenvärde.

Att ställa sig brevid, som en del av mina partikollegor generellt förespråkar, gör inte någon nytta för de människor som vi vill hjälpa. Att vara en tydlig opposition gör inte världen bättre, inte ett dugg faktiskt. När vi här talar om människor i ett oerhört utsatt läge tycker jag att vi måste ta varje halmstrå för att göra det bättre för dem.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Rikspolitik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

