antietablissemangspartiet

Idag presenterade partiprogramsrevideringsgruppen det nya förslaget till partiprogram för MP. Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i alla texterna. Men jag välkomnar ett partiprogram som tydligare avspeglar det parti som MP är idag.

Politiske kommentatorn på Rapport, Mats Knutsson, sammanfattade med att vi nu är ett samarbetsparti och inte det antietablissemangsparti som vi var vid starten för trettio år sedan.

Hur det färdiga partiprogrammet blir vet inte riktigt förrän efter kongressen i maj men jag tror att det för en del kommer att bli en ganska smärtsam process. Genom åren har jag varit med om otaliga diskussioner på temat tillväxt som begrepp till exempel.Dessa diskussioner kan gå heta och kommer antagligen göra det nu också.

Ja det ska bli spännande och roligt att delta i sista fram mejslandet av vårt nya partiprogram.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Rikspolitik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till antietablissemangspartiet

  1. Laura skriver:

    All förändring kräver lite smärta… men jag hoppas att det kommer bli bra i slutändan 🙂

  2. Ping: Media om Miljöpartiets nya partiprogram « Hållplats Hådén

Kommentera

