på resande fot

Känns som jag knappt hinner hem för att packa om väskan innan det är dags igen för nya resor.

Imorgon bär det av till Stockholm för SKL. Gröna SKL-gruppen träffas imorgon och på torsdag sammanträder Social och individomsorgsberedningen.

Därefter går färden vidare norrut mot Umeå och partikongressen. Ska bli trevligt att träffa alla härliga gröna vänner från hela landet och kanske göra några nya bekantskaper. Tänkte även satsa lite extra på miljöfrågorna och gå på bland annat Isabella Lövins seminarium om fiskeripolitik. Ser verkligen fram emot helgen 🙂

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till på resande fot

  1. Anders skriver:

    Bu vilket dåligt beslut att återigen höja KLT:s redan höga priser. Dessutom hade ni mage att höja skatten för att håva in 100 miljoner till KLT varav ca 30 användes dit, resten försvann i landstingets mörka hål. Vad fanken tänker ni med? Det kan inte vara huvudet i alla fall. Nu tar både jag och min fru bilen till jobbet av den enda anledningen att det är billigare. Jag vill bara på detta sätt meddela dig att din sk gröna politik inte får något reellt genomslag mer än att skattetrycket och kostanderna ökar för vanligt hyggligt folk. Det är därför jag inte röstar på er inom vänstern, ni slösar med våra pengar helt enkelt. Ni har en vårdslös hantering av skattemedel. Man löser inte allt med att höja skatt & avgifter utan med en mer precis styrning av verksamheten. Idioter!

    • greenjessica skriver:

      Hej Anders

      Tack för din kommentar men jag skulle uppskatta om du vid eventuella framtida kommentarer avhåller dig från nedlåtande illmälen som det du avslutar ditt inlägg.

      Angående KLT så förstår jag din frustration över att biljettpriset höjs, det är aldrig roligt att behöva höja taxor. Men ibland är det tyvärr oundvikligt. Jag kan förhoppningsvis glädja dig med att vi har tagit krafttag för att få en bättre styrning av verksamheten än vad som varit tidigare. Det kommer säkert att ta minst det här året för att se resultatet av detta men vi har ju inte varit ägare så länge, bara sedan 1 jan 2012, och problemen med ekonomin fick vi liksom med oss på köpet.

      Vad det gäller gröna avtryck är jag stolt över att varit med och driva fram den mest miljövänliga kollektivtrafiken i landet.

Kommentera

