efter påsk

Avslutar en intensiv vecka med att förbereda ett heldags möte på söndag om regionförstoring. På söndag ska vi gröna i södra Sverige träffas för att prata om gröna avväganden i processen att bilda en sydsvensk storregion. Jag känner ett stort ansvar för att föra ut informationen som jag får i min roll som vice ordförande i Landstingsstyrelsen. Alla mina kollegor i de andra länen/regionen står utanför direktinformation.

Igår var jag på Psynk-konferens. Psynk står för synkroniserade insatser för barn och unga med psykisk ohälsa. Ett svår löst område har det visat sig. Det är väldigt många verksamheter och huvudmän som måste hitta vägar för samverkan för att vi ska kunna uppnå det vi strävar efter, nämligen en tydligare väg in i vården för dessa barn och ungdomar. Den gruppen växer nästan lavinartat. Konferensen var bra och fungerar som en uppstart på att hitta nya samverkans möjligheter. Det känns väl nästan som ett myrsteg, men även myrsteg leder framåt.

Nu är det dags att hämta barnen och börja förbereda fredagsmys 🙂

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till efter påsk

  1. Mats Andersson skriver:

    Fredagsmys = Öster-Trelleborg

Kommentera

