ny familjecentral?

Började dagen med att besöka min gamla hemkommun Torsås. Det var där mitt liv som politiker började, då som fritidspolitiker i Miljönämnden.

Idag kom jag dit som landstingspolitiker  för att träffa Kommunstyrelsens arbetsutskott. Dom var sig ganska lika, några nya ansikten fanns, men de flesta har funnits med sedan jag var aktiv där. Det är alltid intressant att komma till en grupp som man känner i en annan roll.

Det var ett mycket bra möte där jag upplever att vi tog i alla fall något steg närmare att starta en familjecentral i Torsås. Det har funnits diskussioner tidigare om detta men då verkar det ha stupat på lokalfrågan. Nu verkar det finnas ett stort intresse för att lösa eventuella hinder för en etablering. Utredningsfasen startade direkt.

Torsås behöver en familjecentral och det skulle vara väldigt roligt att få vara med och starta en. Jag hoppas på fler trevliga möten i Torsås inom kort.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ny familjecentral?

  1. miss Borta skriver:

    Kom tillbaks, gör rätt.. Du behövs här. 🙂

Kommentera

