helt vanlig

Har tydligen förstört flera folkpartistiska bloggares illusion om mig som någon slags övermänniska genom att öppet säga att jag inte åker så mycket kollektivt nu när jag har tjänstebil, läs här, här och här.

Jag har precis som de andra landstingsråden tjänstebil (det har även det folkpartistiska landstingsrådet om jag inte missminner mig). Jag har precis som de andra rödgröna en bil som går på gas. Vet inte hur det ser ut på den borgerliga sidan, om de kör på gas eller inte, så därför kan jag bara skriva att vi rödgröna kör miljövänligt.

Tidigare, innan jag blev ensamstående med tre barn och innan jag blev landstingsråd, åkte jag buss varannan dag till och från jobbet. Vi har två kilometer till busshållplatsen, det var väldigt skönt att gå den promenaden till och från bussen. Perfekt vardagsmotion! Men jag gick inte dessa fyra kilometer varannan dag för att jag gillar kollektivtrafik utan för att familjen bara hade en bil och våra jobb låg åt skilda håll.

Det är vanligt att demonisera sina motståndare och jag antar att det är det som gör att många borgerliga vill misstänkliggöra en miljöpartist som kör bil till jobbet. Men faktum är att jag är precis som alla ni andra – gör mitt bästa för att få livspusslet att gå ihop. Vardagen måste vara praktisk!

Dessutom arbetar jag för att få en samhällelig hållbar utveckling.

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

