idag

Tillbaka igen efter en härligt ledig helg. Idag ska jag vara på majoritetsmöte, föreläsning om sprutbyte och ägardialog med vårt bolag KLB.

Föreläsningen om sprutbyte känns extra bra att gå på. Det är Magnus Andersson, kurator på sprutbytet i Malmö, som kommer hit. Jag har hört honom förut och slagits av hans stora engagemang för patienterna. Jag träffade honom när jag var på studiebesök i Malmö, då träffade jag även några av sjuksköterskorna som jobbar i programmet. Det var fantastiskt att känna den empati och medmänsklighet som jag tycker kännetecknade medarbetarna på  sprutbyteskliniken.

Kan vi få en liknande verksamhet här har vi vunnit mycket!

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

