Stort energijippo

Imorgon blir det energi för hela slanten i Oskarshamn. Alla kommer att vara där (utom jag då förstås för jag ska debattera jaktfrågor i Målilla!) för att prata energi utifrån alla möjliga vinklar.

Miljöpartiet blev ju utmanat till debatt med centern i våras och efter den debatten utmanade vi i vår tur centern på en energidebatt. De tackade ja, allt kändes roligt och bra.

Nu när det är dags för debatt bakar centern ur. Dålig stil tycker jag! Men det verkar som jag får äran att möta centern i varg frågan i stället, det kan bli kul det också.

Men även utan centerdebatt i Oskarshamn händer det mycket där imorgon. de regional språkrören för samtal med SKB. Därefter visas filmen ”Into eternity” på Saga Bio och det är fri entré. Det ryktas om att Greenpeace kommer att vara i stan.

Ja, jag tror att centern missar något här!

Det här inlägget postades i Energi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stort energijippo

  1. Ping: För ett GRÖNARE Oskarshamn! (utan centern) « Akkomp’s Blog

Kommentera

