Att jobba patient/kund fokuserat

Något som vi arbetar mycket med inom landstingsvärlden här i Kalmar (säkert på fler ställen också) är att verksamheten ska vara till för patienterna inte tvärtom.

Offentliga verksamheter och myndigheter har ofta uppfattats som stelbenta och alltför navelskådande för att människor i allmänhet ska vara nöjda med den service och det bemötande som dom får.

I landstinget har vi kommit en bra bit mot patientfokus. Därför har vi nöjda patienter och hög tillgänglighet. Men det är fortfarande så att det finns en del kvar att arbeta med, så det arbetet fortsätter oförtrutet.

Men alla myndigheter har tydligen inte valt att arbeta med detta. Det blev tydligt idag, igen, att polismyndigheten inte har sett nån vits med att finnas till för oss vanliga människor. Öppettider som knappt kan passa någon med ett vanligt hederligt arbete och snigelfart i kundmottagningen.

Om jag fick bestämma (men det får jag inte i det här fallet) så skulle jag starta ett omfattande systematiskt förbättringsarbete inom polismyndigheten. Det skulle alla vara betjänta av!

Annonser
Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s