Ett aprilskämt

Vissa Kalmaritiska sd-politiker tycker jag känns som ett aprilskämt. Ingen nämd och ingen glömd! Men tyvärr är deras åsikter allt annat än skämtsamma.

Igår skrev jag om MP riks valmanifest och då speciellt om vår önskan att ge alla samma rätt till sjukvård oavsett vem man är och var man kommer ifrån. Bara för att man lever gömd i ett land betyder inte det att man inte ska ha rätt till sin hälsa.

Detta får SD- folket att gå i taket direkt. 🙂 Det är ju i och för sig roligt att man kan reta upp någon så lätt. Men ska jag vara seriös så är det ju beklämmande att det finns ett helt parti som står för åsikter som att en människa kan vara illegal. INGEN människa är någonsin illegal.

Och det här med nationsgränser, är det måste ju vara påhittat av en galen man! Jag tycker att det här med gränser mellan länder är helt förlegat, förstår inte vad dom ska vara bra för!

Men som påskhäxa måste jag väl vara gränslös!

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Socialt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

