Stundande årsmöte

På söndag har miljöpartiet i Kalmar län sitt årsmöte. Jag kommer givetvis att vara där, kanske även barnen! Valår är det extra spännande med årsmöte. De kommande fyra årens politik ska utmejslas, åtminstone de stora dragen.

Min uppgift på årsmötet, förutom att jag är vice kassör (vilket aldrig genererar något större arbete för min del), är att rapportera och planera för landstingsrelaterade verksamheter. När jag nu har suttit och gått igenom året som gått märker jag att det är en hel del som vi har gjort och att vi gör många gröna avtryck inom hälso- och sjukvården.

Det som utmärker 2009 är finanskrisen och den stora oro för ekonomin som följe med den, förberedelserna inför införandet av Hälsoval Kalmar, influensapandemin och den nya miljöplanen.

Detta och en hel del annat ska jag prata om på söndag.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

