Att vara jagad

Jag har sagt det förut – nära-gubben-upplevelser kommer att avhandlas här på bloggen.

Kvällens middag innehöll en näragubbenupplevelse för mig. I begreppet ligger just att det är ovälkommet. Varför är det så svårt att säga till? Det borde ju vara enkelt att bara säga – nu är du för nära mig för att jag ska känna mig bekväm med det.

Med det är svårt, tycker jag. Istället försöker i alla fall jag gärna med tydligt kroppsspråk och riktigt elaka kommentarer. Oftast hjälper inte det eftersom mannen ifråga redan är så okänslig att det inte gör någon skillnad med ett stelt och tydligt kroppsspråket eller elaka kommentarer.

Det slutade i alla fall med att jag gick från middagen till mitt rum! Så borde det inte varit, jag lovar att jobba på att på ett konstruktivt sätt uttala när jag får för mycket näragubbenupplevelser. Där måste jag bli bättre.

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

