Utvik

Har vikt ut mig i Barran. Ja, inte några kroppsdelar utan mer hela mitt inre. Hade antagligen varit mindre smärtsamt att visa lite hud!

Men ibland så måste man göra saker som man inte alls vill. Som politiker får man helt enkelt acceptera att bli granskad och det är egentligen helt OK, tycker jag. Ska man vara landstingsråd till exempel och ha ansvar för hela länets befolkning och deras möjlighet att få sjukvård är det inte mer än rätt att man blir granskad.

Jag tål att granskas. Alla har rätt till en andra chans här i livet. Jag har fått det och jag är stolt över hur jag har tillvaratagit den chansen.

Politiken behöver människor med olika erfarenheter. Jag har en ganska unik erfarenhet av livet. Den har jag under ganska många år använt på ett konstruktivt sätt och det har jag för avsikt att fortsätta med.

Låter detta kryptiskt? Ja då är det bara att läsa Barran imorgon lördag så ska nog bilden klarna. 🙂

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Utvik

  1. Git skriver:

    Mycket starkt Jessica, du kommer bli ett himla bra landstingsråd med ett stort fång av erfarenheter, inkännande och värme. Säkert är det många läsare, speciellt förtvivlade föräldrar, som skulle vilja ha tips hur de hjälper sina barn och ungdomar med liknande problem. Git

  2. Sebastian Hallén skriver:

    Ville bara säga att det är starkt gjort, Jessica. Din styrka att berätta kan stödja många som idag befinner sig i en liknande situation.

  3. Kajsa skriver:

    Otroligt modigt gjort! Beklämmande att läsa om de anonyma breven, hur lågt kan människor sjunka?

    Kram!

  4. Kitty skriver:

    Jag tycker om dig, det vet du…

Kommentera

