Försök att skrämmas

Kom under eftermiddagen hem ifrån två dagars ledningskonferens med landstingsmajoriteten. Vi har befunnit oss i Västervik och haft två väldigt givande och kreativa dagar. Maten var fantastiskt god och samkvämet under kvällen underhållande.

Kom alltså hem nöjd och glad och såg fram emot en lugn helg i huset. Då ringer telefonen, inget ovanligt med det i och för sig. I luren en galen idiot, ursäkta språket, som öser otrevligheter över mig. Idioten verkar tycka att han är helt i sin rätt att göra så, jag är ju politiker!

Men jag håller inte med. Ingen har rätt att behandla någon annan så, jag blir både förbannad och upprörd. Det värsta är inte att han ansåg sig ha rätt att vara otrevlig mot mig utan att nästa gång kanske någon av barnen svarar. Jag vill inte behöva vara rädd för att mina barn ska råka illa ut eller bli skrämda bara för att jag är politiskt aktiv.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Lokalt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

