Många grattis

Sedan senaste regionmötet när det beslutades att jag ska vara partiets förstanamn och därmed landstingsrådskandidat har jag fått många gratulationer.

Att vara förtroendevald eller att få förtroendet av sitt parti att företräda partiet är stort. Jag är oerhört glad och stolt över att jag får möjligheten att driva miljöpartiets valkampanj i sjukvårdsfrågor. Jag är också väldigt glad och stolt över att få förtroendet av medlemmarna igen. Inför valet 2006 fick jag även den gången medlemmarnas stöd att företräda partiet i sjukvårdsfrågor men den gången tackade jag nej. Jag kände mig helt enkelt för oerfaren och dessutom planerade vi att skaffa ytterligare ett barn och det barnet ville jag kunna vara föräldraledig helhjärtat för. Det kan man inte som landstingsråd.

Jag tar tillfället i akt och använder bloggen till att tacka för förtroendet, både er medlemmar som röstat fram mig igen och er utanför partipolitiken som gratulerat till nomineringen.

Jag tackar allra ödmjukast och ska göra mitt allra bästa för att behålla ert förtroende. Tack!

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

