Julgransplundring

Idag har barnen och jag kastat ut julen, eller i alla fall granen! Resten får saneras imorgon. Jag gillar verkligen att julpynta framför allt gillar jag att sätta upp adventsstjärnor och ljusstakar. Men jag måste säga att jag gillar ännu mera att ta bort allt pynt.

Det ger en föraning om att vi går mot ljusare tider, mot våren. För varje dag som solen är uppe lite längre än dagen innan blir humöret bara bättre och bättre.

Nästa steg som ger känslan av att det kommer ljusare tider är när det är dags att beställa fröer inför sommarens odlingar. Det kan göras vilken dag som helst nu. Jag har ju växthus och då blir suget efter att plantera ännu större.

Ja, vi går mot ljusare tider och det gör mig glad!

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

