Barn och utbildning

Klarade mig utan större problem igenom vaccineringen. Var lite hänging på kvällen efter sprutan men sedan har jag inte märkt något. Idag ska mina små barn ta sin andra dos. tycker att det är lite synd om dom. vi vuxna som förstår att det finns ett syfte med att ta vaccinsprutan vi klarar ju obehaget med sticket ganska lätt men barn har ju inte utvecklat den förståelsen. Mina småttingar dom grät floder vid första sprutan och sedan dess så räcker det med att nämna att det behövs en spruta till för att dom ska bli tårögda och springa och gömma sig. Jag är inte avundsjuk på maken som ska behöva loftsa dom igenom denna andra spruta.

Dagens aktivitet är Barn- och utbildningsnämnden. Vi har idag heldagsmöte eftersom våra skolor kommer för att diskutera kvalitets- och måluppfyllelse med oss i nämnden. Ska nu läsa in de sista handlingarna till detta möte.

Det här inlägget postades i Barn och familj och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

