Opinionen

I SCBs stora väljarundersökning får mp fina siffror igen. Även denna undersöknig visar att vi ligger runt 8 % (8,4).

Jag är ju ingen statistiker eller så men för mig känns det som att människor äntligen insett att MP inte är ett gäng skäggmurvlar utan ett verkligt alternativ för förändring i samhället. Visst en stor del av vårt väljarstöd kommer ifrån det höga förtroende som MP åtnjuter i klimatfrågan. Men jag tro även att stödet kan bero på att vi numer uppfattas som regeringsdugliga och beredda att ta ansvar. Jag ser verkligen fram emot valet och hoppas att det spiller över även på lokalnivå. Det miljöparti som jag känner mig hemma i är både framtidsinriktat och villigt att ta ansvar i regeringställnig.

Den rödgröna oppositionen har ett rejält försprång mot nuvarande regering. Det känns bra. Har själv gått med in i gruppen rödgrön valseger 2010 på facebook :-). Just det gör kanske inte så stor skillnad på valresultatet men det är roligt att känna stödet som finns för en rödgrön valseger. Det ger hopp och kraft att arbeta för förändring.

Det här inlägget postades i Rikspolitik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

