Byggstart

Så kan då äntligen Kalmar FF presentera byggstart för sin Arena. Gissar att många här i Kalmar är glada idag när det äntligen är klart att Arenabygget blir av.

Jag gillar inte segdragna historier, det tär så på engagemanget. Jag har ju inte heller haft, som mina partikamrater, ett stort motstånd mot Arenan. Därför tycker jag att det är skönt att höra att bygget äntligen kan starta. Jag tror att Arenan kan ett lyft, inte bara för Kalmar FF utan för hela regionen. Det kommer att finnas stora ytor att använda till andra evenemang trots att det inte blir något tak. Dessutom finns det ju många spännande tankar kring en framtida utveckling av Fredrikskans.

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Byggstart

  1. Erik skriver:

    Globen Arena har aldrig burit sina egna kostnader under sin 20 åriga existens. Det tror man ska funka i lilla Kalmar.

    http://www.dn.se/sthlm/intakter-fran-hyra-villkor-for-ny-arena-1.959262

Kommentera

