Att skjutsa tonåringar

Att bo på landet betyder att alltid vara tvungen att skjutsa barnen till deras aktiviteter. Idag provar jag att hålla mig vaken till äldsta dottern ring för att bli hämtad. Brukar inte göra så men tycker att det är så svårt att vakna mitt i natten och gå ut och sätta mig bakom ratten. Behöver inte köra så långt inatt, bara till grannbyn, det underlättar också.

Så här sitter jag alltså. Ensam om att vara vaken i huset. Passar på att surfa lite och när andan faller på så skriver jag lite på några underlag som ska vara klara i början på veckan som kommer. Att vara politisk sekreterare är bra. Vill jag jobba en lördags kväll då gör jag det, i gengäld så kanske jag kan vara hemma och mysa med barnen en onsdag förmiddag.

Är ni fler där ute som tycker att vaccineringen mot nya influensan tar för lång tid? Det är oroande att det inte kommer tillräckligt många doser för att alla som vill ska kunna ta vaccin när dom vill. Sverige har ju trots allt haft lite tur i och med att influensan inte kom igång på allvar så tidigt som befarat. Men nu går det snabbt med smittspridningen och då blir dessutom en stor leverans försenad! Det känns inte bra.

Jag trodde nog att leveranserna skulle flyta på bättre. Speciellt eftersom vi talat så mycket om hur hälsocentralerna skulle hinna med alla. Nu verkar det inte vara några problem med att hinna med, hoppas inte patienter fått gå hem med ogjort ärende på grund av vaccinbrist.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

