Händelserik dag

Startade dagen med att ta några extra steg, löparbandet är faktiskt en av det bästa ställena att börja dagen på. Har hittills idag fått ihop 11 300 steg trots många möten och därmed en del stilla sittande. Kan nog vara svårt att hålla siffran så hög på vardagarna men jag ska göra mitt bästa.

Efter träningen var det kommunstyrelsemöte. Men eftersom som jag är ersättare och inte behövde tjänstgöra, Jonas var på plats som oftast, så stannade jag bara till straxt innan tolv. Men innan jag gick hann vi med en något märklig diskussion om var bostadsanpassningen organisatoriskt ska befinna sig. Revisorerna hade gjort en granskning av verksamheten och funnit att den var så effektiv som man rimligen kan önska. Men de borgerliga i kommunen var inte nöjda med det. Dom ville utreda om det inte fanns något bättre sätt dom att organisera bostadsanpassningen, men någon anledning till varför en sådan utredning skulle göras fick vi ingen klarhet i. Inget av de fyra oppositionspartierna kunde precisera vad ville uppnå med utredningen. Efter en timmes diskussion så beslutades att avslå borgarnas förslag. Vi måste ta ansvar för ekonomin och en utredning är aldrig gratis, då är det viktigt att man vet varför man vill satsa pengar på att utreda.

Eftermiddagen ägnades åt ordförande konferens med landstingsgänget. Mycket tunga beslut på väg upp till fullmäktige just nu, budget och plan för 2010-2012, miljöplan och ytterligare delar i Hälsoval i Kalmar län.

Ja det var den här dagen! Nu ska jag ta mig hem till mina gullungar.

Det här inlägget postades i Lokalt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

