15 000 steg är ju ingenting

I hälsoutmaningen som vi politiker drog igång för ca en månad sedan så har förberedelserna dragit ut på tiden. Men nu fick vi iveckan våra stegräknare och vi ska gå till Prag. Men det är inte meningen att vi ska starta förrän om en vecka.

Mina lagkamrater är taggade och vill komma igång. Därför sätter jag imorgon igång en miniutmaning med stegräkning för dom imorgon måndag, oppositionen ville invänta tävling till Pragvandringen startar. Ja, det kan dom ju göra, men vi kommer att vara riktigt uppvärmda inför starten.

Har upptäckt att det blir många steg på en dag fast att jag inte har gjort något särskilt. Jag var ju tvungen att testa så att den funkar och har haft den på mig sedan i fredags. Igår när jag och de små barnen var hemma hela dagen hade jag gått 10 000 steg bara i huset och ute på tomten under dagen. trodde faktiskt att det skulle vara en utmaning att få ihop så många steg. Idag har jag förutom det vanliga trampandet hemma även varit ute på en liten promenad så nu har jag gått 15 000 steg.

Inna jag slutar måste jag bara häpna över det senaste av den borgerliga regeringens offentliga skandaler. En regeringstjänsteman, depatementssekreterare, har häktats för grovt narkotika brott. Ska skandalerna aldrig ta slut? Det är tragiskt att hamna i missbruk, för sånt ska ens arbetsgivare erbjuda hjälp. Men grovt narkotikabrott är ett allvarligt brott och det tyder på att personen även kan ha sålt narkotika. Sånt ska verkligen inte få förekomma i regeringen!

Det här inlägget postades i Lokalt, Socialt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

