Positivt från kyrkan

Jag brukar inte lägga mig i sånt som händer inom kyrkan men nu måste jag ändå uttrycka min glädje. Kyrkomötet, som är kyrkans högsta beslutande organ, beslutade idag att ansöka om vigselrätt även för homosexuella par.

Många vill gifta sig i kyrkan. Att gifta sig är ju ett sätt att visa för alla den kärlek som ett par känner för varandra. Och det är likadant oavsett om kärleken är mellan en man och en kvinna eller mellan två av samma kön. Bra beslutat tycker jag!

Det här inlägget postades i Socialt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

