Äntligen ny energi

Efter att ha tvingats ta det lugnt i flera veckor kunde jag äntligen idag ta itu med en del sysslor som blivit liggande ogjorda. Har idag kört ved, städat uthuset (som jag började med i somras men som bara blev halvfärdigt då) och tömt en kompost. Är väldigt nöjd med dagens arbetsinsats. Så nöjd att jag unnade mig ett härligt varmt bad efter att jag lagt småttingarna.

Isabella Lövin fortsätter att sätta fokus på fiskefrågan. Nu genom att visa filmen ”The end of the line” i EU-parlamentet. Filmen är en påminnelse om en uppmärksammad studie som väcker farhågor om hav tömda på fisk redan om 40 år. Tydligen har regeringen nu sagt att fiskeministern Eskil Erlandsson kommer att driva frågan om förbud mot utkast av fångad fisk. Det är bra men erfarenheten säger att det brukar vara tuff motstånd från bland annat Danmark om restriktivare fiske. Men kanske är tiden snart mogen för insikt även hos de tuffaste motståndarna till ett hållbart fiske?

Det här inlägget postades i Östersjön, EU och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

