Ovanligt tidig onsdag

Var trots både styrelsemöte och medlemsmöte med MP Kalmar ikväll var jag hemma ovanligt tidigt, redan innan halv åtta. Därmed fick jag också möjlighet att läsa godnattsaga för de små barnen. Det kändes extra bra eftersom det idag är yngsta dotterns födelsedag. Vi hade trevlig firande i morse, då hela familjen lyckades ha sovmorgon samtidigt. Lyxigt!

Imorgon är det landstingsstyrelsen och den nya miljöplanen ska upp för beslut. Det ska bli intressant att se vad oppositionen har för tankar om den. Hittills har jag inte fått några ledtrådar till vad de tänker, men det skulle förvåna mig mycket om dom inte kräver mer av allt eller i alla fall av det mesta.

MP´s budget förslag tillsammans med det gemensamma rödgröna förslaget känns helt rätt. Jag tycker att det är väldigt glädjande att satsningar på landstingen gäller för tre år och inte bara ett. MP´s satsning på barntid är en viktig jämställdhetssatsning där jag hoppas att både (S) och (V) kan komma med på tåget.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Rikspolitik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

