Trist inställning

Åh regnet det bara öser ner. Hade fått för mig att jag skulle putsa fönster idag men det slipper jag nu. Då är det lätt att bli sittande framför datorn.

Hittade en totalt felaktig kommentar från Agneta Adeen på Östran angående hälsoutmaningen. Agneta utgår ifrån att vi försöker förbättra vår hälsa under arbetstid och därmed även på skattebetalarnas bekostnad. Men vad vi politiker gör på vår lunch är lika mycket vår ensak som vad Agneta eller någon annan gör på sin lunch. Även om vi politiker ska vara anträffbara dygnet runt och faktiskt mer eller mindre alltid jobbar så har även vi rättigheten att ta lunch.

Hon tycker att det är kränkande att väga sig offentligt och att ha en bantningstävling. Det låter i mina öron inte heller särskilt trevligt att göra så och jag kan se att det kan uppfattas som kränkande. MEN nu är det inte det vi har gjort. Vi har ingen bantningstävling. Vi utmanar varandra i att leva mer hälsosamt. När vi talar hälsa så är det utifrån tre aspekter (lite inofficiellt fyra). Vi måste tänka på vad vi stoppar i oss och hur mycket, vi måste se till att röra på oss och vi måste arbeta med att kroppen ska ha tillräcklig muskelstyrka för att klara vardagen på ett bra sätt (det fjärde är att ha roligt för det ger ju också bättre hälsa).

Igår hämtade jag ut biljetter till Winnerbäcks konsert i Karlskrona i november. Äldsta dottern och jag ska gå, vi har ståplats så vi kan lösa loss ordentligt. Vill med anledning av det avslutat detta inlägg med lite musik och då en låt som vi antagligen inte kommer att få höra på konserten.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård, Musik och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

