Bloggabstinens

Har fått en oväntad och faktiskt oönskad inblick i hur sjukvården fungerar här i Kalmar. Igår fick jag uppsöka länssjukhuset, blev inlagd och har idag blivit opererad. Det är orsaken till att jag inte har skrivit något här på bloggen sedan i söndags. Men nu är jag tillbaka igen!

Måste säga att vår sjukvård är jättebra. Jag har mött väldigt kompetent och trevlig personal och eftersom jag kom in akut så har jag varit runt på flera avdelningar och mött många. Det förvånar mig inte att det är så utan snarare så bekräftar det bilden som jag har. Trevligt att få den bilden bekräftad!

Däremot så är jag förvånad över att det är så mycket väntetid mellan varje moment och att det är svårt att veta exakt vad man väntar på och vad som är nästa steg. För mig är det jobbigt att inte veta som ska hända här näst. Jag undrar om det inte finns en viss förbättringspotential här. Det får bli en uppgift att undersöka när jag är tillbaka på jobbet igen.

På tal om hälso- och sjukvård så finns det nu ett förslag på plats att bygga en ny hälsocentral i Kristineberg, Oskarshamn. Hoppas att vi nu har nått ett genombrott i diskussionerna om Kristinebergs Hälsocentral.

Det här inlägget postades i Hälso- och sjukvård och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bloggabstinens

  1. Linda skriver:

    Men lilla du..vad har hänt?? Opererat vaddå?? Jag saknar dig så kom snart tillbaka till jobbet! Kram

Kommentera

